Kondisen, var är du?

Igår var jag på gymet, fick mig ett program för alla muskelgrupper. Nya maskiner, som kändes roliga och helt rätt. Vi gick igenom dem, provade ett par reps på varje, inte så noga med vikterna. Men idag har jag träningskvärk i skinkorna och triceps :) Det tycker jag berättar hur SJUKT otränad jag är! Jag har verkligen noll, zero, nada kondition. Jag trodde inte den var så dålig, har ju gått en del promenader med vagnen, men icke! Kondis är som bortblåst och styrkan likaså. Så nu känns det jättemotigt att jobba upp konditionen igen, det känns kräktråkigt! Jag hatar att bli trött efter 10 min på crossen, och det tror jag beror på att jag vet vad jag HAR orkat och att jag inte är där längre gör det jobbigt. Styrkan ser jag fram emot att jobba upp, jag tycker om styrketräning. Jag hade ju tänkt gå på gruppträning också, men det får nog vänta till jag fått upp lite flås. Är ju pinsam om man inte orkar med ett helt pass :)

Jag har ett erkännande att göra, idag åt jag en 2 cm smal skiva av en kladdkaka. Jag skäms inte över det, jag gjorde ett medvetet val att äta. MEN jag vet däremot inte om jag ska räkna det som att min enda fikadag den här veckan är förbrukad nu? :) Jag har inte ätit godis, trots att jag blivit bjuden på det - klapp på axeln. Det har inte känts det minsta jobbigt att tacka nej till. Men så är det ju bara vecka 1, det är ju 51 veckor kvar :)

Just, jag har ju gjort ett par val till. Läsk får endast drickas på helgen, i mycket begränsad mängd och söndagar är vägningsdag, då kan jag inte frossa på helgerna för då blir resultatet sämre. Sen funderar jag kring skräpmat och jag tror jag ska begränsa det till max 1 ggr/månad. Det kan låta ofta för många, men jag tycker det känns rimligt. Nån dag i månaden orkar vi säkert inte laga mat. Och jag har ju inte några förbud i min kost (förutom godis, men det är ju inte mat...).

Kommentarer
Jennie

Härligt att vara igång på gymmet igen, konditionen kommer säkert rätt fort av sig själv när du börjar träna styrka. Om du skyndar dig mellan maskinerna bättrar du på flåset också, det tycker jag är bra mycket roligare än att stå på crosstrainer/löpband - men det är ju för att jag ogillar det rätt mycket.

Fördelen med att faktiskt räkna den där kladdkakan som fikadag är att du kommer känna dig sjukt nöjd när veckan är över. Kom igen, det här fixar vi!! :D

2012-01-05 @ 23:43:44
URL: http://jenniesparens.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0