Första månaden

Nu har jag skött min hälsa en månad och det har gett resultat på många sätt. Jag har bl.a. gått ner 4 kg, blivit mycket mer aktiv och redan nu trivs jag bättre med mig själv (trots att det är lång väg kvar till en hälsosam vikt).

Det bästa med allt är att det knappt känns som jag gjort några egentliga uppoffringar. Kanske är det så att kontroll över portioner och vardagsmotion i kombination med träning på gym är det "enda" som behövs för att vända vågen åt rätt håll.

Beträffande mitt godisförbud som jag gav mig själv i nyårslöfte går hur bra som helst, är inte sugen på godis alls, däremot kan jag komma på mig själv med att titta på godis och tänka att det skulle vara mysigt att äta lite en kväll. Och det är ju där problemet har legat, äta för att det är mysigt? Nej, tack!

Och när det kommer till att fika en dag i veckan så har jag bestämt mig för att skrota den regeln, finns det utrymme för fika och det bjuds, då fikar jag. Men även det är mer kontrollerat än det var tidigare. Likaså kvällssuget som ofta har en tendens att göra så man går rundor i alla köksskåp i jakten på nåt gott, det är inte heller lika påtagligt.

Jag hoppas flytet är här för att stanna, för just nu är det lekande lätt, nästan ;)


Kommentarer
Anna - Mamma till Lowa & Wilton

Va duktid du är Jenny. Kämpa på, det är ju värt det. Själv är jag dödligt sugen varje kväll :P ibland skiter det sig ibland går det fint.

Kramar

2012-02-06 @ 20:39:34
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Ida

Heja dig! Skitbra jobbat!

2012-02-06 @ 22:18:04
URL: http://vattenskida.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0