Föräldraträff

Del 1

Idag var vi för allra första gången på föräldraträff som det kallas. Vi var tre par som närvarade, ett par var sjukt och de andra två dök inte upp. Mitt intryck av de som var där var positivt, de verkar trevliga och mysiga. Vi ska turas om att ta med oss fika, det är ju alltid trevligt :) Det är nog blivande mammor som jag kanske skulle kunna tänka mig att hålla kontakten med, kanske kommer vi i samma mammagrupp. Jag tror vi är indelade i föräldragrupper utifrån vilken vårdcentral vi valt till vårt barn.

Hur som helst, i dag pratade barnmorskan om förlossningen, tecken på att det är dags, olika smärtstillande, vad pappan kan hjälpa till med osv. Det var kanske inte jättemycket ny information, men efteråt kändes det som att det skulle bli spännande med förlossningen.

Nästa vecka ska vi titta på förlossningsfilm, prova på att andas och prova olika positioner man kan använda sig av under värkarbetet. Det blir nog bra, trevligt att träffa andra i samma situation.






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0