Barnmorskan

Idag har vi varit hos barnmorskan, det var väldigt länge sen. Det är ju inte så tätt mellan träffarna så där i början och det kan man ju diskutera... Till på köpet får vi från och med nästa gång en annan barnmorska, då vår nuvarande ska vara mamma ledig och sen börja jobba på förlossningen. Hur som helst så var det dags att mäta magen och lyssna på hjärtljudet. Jag måste säga att jag blev lite tagen av hjärtljuden, det kändes så märkligt på något sätt att höra någon annans hjärta slå så starkt och fort (145 slag/minut).

När det var dags att mäta magen så blev det många frågetecken. Jag låg långt över kurvan, som om jag vore i v.30 fast jag bara är i v.25. Barnmorskan fick huvudbry och dubbelkollade och kallade in en av de gamla rävarna för att mäta. Den gamla räven fick ner det 2 cm, vilket tydligen är preciiiis på översta kurvan. Hon sade dock att hon trodde jag låg längre fram än ultraljudet visade. Hon trodde sista mensen stämde bättre. Och det får gärna vara så, jag hoppar gärna framåt i tiden :)

Väl där passade vi på att anmäla oss till profylaxkurs, det fanns en enda plats kvar, så jag tror det var ödet. Det blir spännande att gå och lära sig andas inför förlossningen.

I övrigt har jag börjat få foglossning och det är ju inte vidare värst bekvämt måste jag erkänna. Men jag får vara glad när den bara håller sig till ett och samma ställe och inte breder ut sig över hela bäckenet. Jag tycker jag klarat mig länge från det, men barnmorskan tyckte att det var tidigt.


Kommentarer
Annelie

Åh nej, inte foglossning! Det vet jag alltför väl hur det känns-fy fan! Ush, hoppas din foglossning inte blir så allvarlig! Jag ryser bara jag tänker på hur ont det gör! Men hallå, vadå tidigt med foglossning?! Det kan man få precis när som helst! Jag fick väldigt tidigt! Och det vet jag fler som råkat ut för. Men kolla upp vattengympa-det tyckte jag lindrade för stunden i det varma vattnet! Kramar

2011-05-04 @ 16:05:24
URL: http://fimpan.bloggplatsen.se
Madde

Sv: Nej, mascara får man stå för själva. Så just det, glömt inte mascara!!! :-)

2011-05-04 @ 19:59:05
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/
Madde

SV: Men du får ju självklart låna min. Jag använder aldrig vattenfast annars, så den måste ändå användas. Dyr var den också, så då är det bättre att den används än ligger och skräpar :-)

2011-05-05 @ 20:02:15
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0