Ett stycke mage

En dagsfärsk bild på magen, 38 fulla veckor.

 

Nu kan jag nästan påbörja nedräkningen, endast 15 (i värsta fall 29) dagar kvar till beräknad födsel. Stundtals kan det kännas som om veckan kryper fram och stundtals känns det som att det verkligen rusar på i 110. En sak är säker och det är att vi är förberedda till 100%, allt vi kan tänkas behöva den första tiden finns hemma och är förberett.

 

Jag har ju egentligen ett flertal potentiella datum för BF:

  • 22/8, enligt UL
  • 15/8 enligt en äldre rutinerad BM så skulle mensen stämma bättre (utifrån magmåttet i v.25)
  • 18/8 efter mina egna beräkningar baserat på min menscykel

 

Jag har inte någon som helst känsla för om det kommer bli en liten pojke eller flicka som kommer titta ut. Det känns spännande, men jag skulle gärna veta redan nu vad det är för någon som gömmer sig därinne. Ni som är här inne och läser då och då, kan ni inte bidra med datum till min lista, när tror/hoppas ni att bebisen gör entré?


Kommentarer
Mattias

På min födelsedag! :)

2011-08-07 @ 14:16:03
URL: http://www.fillibabba.se
Madde

Jag tror att det kommer en liten filur den 14 augusti!:-)



Micke tror att den kommer den 23 augusti. Han menar att det föds många bra människor den 23:e, inklusive han själv :-)

2011-08-07 @ 14:39:07
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/
Elin

25 aug kommer det en liten kille =)

2011-08-07 @ 19:43:31
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Sandra

Jag tror den 22 augusti! Men jag är totalt insnöad på just datumet 22, den sommaren Maja föddes var till exempel helt övertygad om att Madde fyllde den 22 juni. Och Maja är ju född 22 juli, på beräknat datum. Så jag tippar på en punktlig bebis.

2011-08-07 @ 20:05:56
Jennie

Rent spontant kände jag den 20 augusti. Men så tycker jag ju själv att 21 är bra, trots att jag fyller en annan månad. Men 20:e känns bra. Hoppas ju förstås på ännu tidigare för eran skull!

2011-08-08 @ 09:27:42

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0