Working girl

Nu har jag fått anställningspapper för mitt nya jobb som startar den 1/8. Jag är verkligen överlycklig över att i dagens läge få en fast tjänst (min allra första) inom skolsektorn. Jag är än mer lycklig över att min känsla från intervjun stämde överrens med deras uppfattning.

Jag måste få skryta lite också: Jag har blivit kallad på intervju för 5 olika jobb, varav 2 var som förskolelärare (ej behörig), dom två fick jag inte. De tre övriga intervjuerna har lett till jobb! Det går att översättas till att jag faktsikt fått alla jobb jag varit på intervju för. Och det är ju helt sjukt bra. Det borde vara vansinnigt självförtroende höjande. MEN detta till trots, känner jag mig långt ifrån kaxig, självsäker och trygg. Jag känner press, prestationsångest och tvivel på mig själv.

Fördelarna med det här jobbet är att det är en helt nystartad skola, lokalerna lär vara tokfräscha, jag får min egen jobbdator, sjukt bra lön (jfr med kommunala skolor), modern teknik till eleverna, nytt material, förhoppningsvis ett härligt arbetslag som alla kommer vara nya på jobbet, ett lag som förhoppningsvis kommer ha kul på jobbet, stötta- och hjälpa varandra.

Den 19/6 ska jag möta mina blivande kollegor, spännande! Jag hoppas inte det är nån jag känner sen innan, som jag har en negativ bild av. Jag hoppas på nya, glada och positiva personer som ger energi.


Kommentarer
Madde

Det kommer nog bli alla tiders ska du se :-)

2012-05-24 @ 21:28:28
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0