En helt vanlig måndag - jag redovisar min dag in i minsta detalj...

Varning! Mycket text inga bilder, spretigt och utan sammanhang... :)


Idag har familjen veckohandlat, det är så himla skönt att ha hela veckans måltider planerade och inhandlade i början på veckan. Frysen har (äntligen) blivit avfrostad, Nils satt i sin matstol och tittade på när isbitarna dundrade genom frysen och ner i baljan :) Vi har gått en promenad i det krispiga vädret, dessvärre hann vi inte ut innan solen försvann. Men det var njutbart ändå och det känns så himla skönt efteråt. Nu går tvättmaskinen och torktumlaren för fullt, jag är så dålig på att hålla efter i tvättkorgen. Det slutar alltid med att den rinner över och jag tvättar allt på en dag (som när man bodde i lägenhet och tvättade 1 ggr/v.). Ikväll lagade jag en supergod köttfärssås med morötter i, det har vi aldrig haft förut, men det blev riktigt smarrigt.

Yesbox, då var den första veckan med nya vanor avklarad och vågen visade -1,2 kg. Det är jag helt klart nöjd med och ännu nöjdare är jag över att det har känts bra veckan rakt igenom. Nu hoppas jag att det håller i sig även denna vecka, för den 3:e veckan kommer jag få kämpa, så brukar det vara för mig. Mitt "kortsiktiga" mål är att gå ner 18 kg, till den 2 juni, ett snitt på 8 hg/vecka. Det är inte helt omöjligt, men det kommer kräva en hel del, mycket motion och egentligen finns inte något som helst utrymme för fusk. Men det är EN-DAG-I-TAGET som gäller.

Jag ska ju börja plugga nu i vår, vet inte om jag skrivit det förut? Svenska som andra språk, 45 hp, halvfart på distans (3 terminer!!!), via Stockholms universitet. Den 20 januari drar det igång med en heldag som upptakt och jag känner mig inte ett dugg redo eller peppad för det. Var ju inte längesen jag pluggade och så ska jag börja igen... Men jag försöker intala mig att det kommer ge mig större möjligheter till jobb. Enda positiva är att jag har sällskap av min vapendragare Madde och att vi kommer bo på hotell när vi måste vara på universitetet två dagar i rad. Förutom distansplugg, så består våren av babysång, babysim och förhoppningsvis massor mer mammadejter :) Jag ska njuta våren och sommaren, för till hösten drar det (förhoppningsvis) igång med jobb och plugg. Då blir det andra bullar.






Kommentarer
Ida

Bra Jenny!! Du är duktig!! Kämpa på!

2012-01-09 @ 22:18:14
URL: http://vattenskida.blogg.se/
Jennie

Jag tycker det är lika intressant utan bilder. Kul med pluggandet, det visste jag inte att du hade bestämt dig för! Det blir nog jättebra tror jag, och kul att få åka iväg och bo på hotell du och Madde, kan ju kännas lite lyxigt!

2012-01-09 @ 23:35:30
URL: http://jenniesparens.blogg.se/
Madde

Jag tror det kommer bli bra i vår, vi gör vårt bästa och hjälper varandra när det är trögt! Tänk vad skönt det kommer kännas när vi gjort detta och kan skriva med det på cv´t. Vi klarade 7 respektive 9 terminer förut på heltid, då klarar vi 3 på halvfart nu! Du och jag!

2012-01-10 @ 19:07:23
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0