Trettondagen

Har haft en bra dag idag, en skön dag rakt igenom. Nils sov sin förmiddagslur på mig och det är så mysigt att jag knappt förmår mig lägga ner honom. Men det blir ju jobbigt att sitta med honom på sig i två timmar :)

Såhär söt är han när han sover

 

Efter sovstunden så var det dags för en promenad med vovven och då provade jag att ha Nils sittande i liggdelen. Han verkade gilla det, han satt och pratade stor del av rundan. Sen så var han ju den coolaste killen med solglajer som han fått av bästa morbror.

 

 

 

Ser fram emot våren då glajerna verkligen kommer komma till användning

 

Klappar mig själv på axeln idag, då jag masade mig iväg till gymet 45 min innan stängning. Då hade jag suttit och tänkt att det är ingen idé, jag kommer inte hinna dit, jag går dit imorrn istället. Men jag kom minsann iväg, körde igenom kroppen. Efteråt känns det ju, som bekant, skönt! Jag känner mig nöjd, 40 min promenad och 45 min gym idag.

Sen bestämde jag att gårdagens tunna skiva kladdkaka inte räknas som fika, det får dagens dessert göra hos svärföräldrarna. Jag kunde inte motstå. Men återigen, medvetet val, kontrollerat och ingen ångest. Skönt! Tänk att det bara är två dagar kvar på första veckan och jag känner mig helt galet nöjd. Jag känner mig stark och njuter av den känslan. Jag vet att den inte kommer hålla i sig. Men ett steg i taget, en dag i taget.


Kommentarer
Madde

Cooling :-)

2012-01-06 @ 23:05:55
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0