Rollercoaster update 1

Dagen började kanon,
  • Nils sov utan att vakna 20-06.20 = utvilad mamma.
  • Fick ett sms som värmde gott och sade att det här blir en bra dag.
  • Jag började plugga och kom en liiten bit på vägen.
  • Fick ett ryck och rensade min garderob och gick även igenom Nils kläder.
  • Städade undan i köket och kände att det var en bra dag

Sen vände det helt plötsligt och blev en sämre dag...

  • blev irriterad på sambon som vägrade kliva ur sängen (så hela mitt schema för dagen blev kaos),
  • sen blev jag förbannad på ytterdörren som ska vara så överjävlig att låsa/låsa upp GE-MIG-EN-NY-DÖRR-NU eller helst för 1,5 år sen...,
  • sen blir jag irriterad på att jag måste åka inåt stan för att ta ut pengar till en sak jag ska köpa i strångsjö för att sen åka tillbaka ner på stan och köpa presenter = O-M-V-Ä-G.
  • Sen blir jag irriterad över att jag börjar kunna dra på mig byxor som varit små innan, men som sitter skit när jag sätter mig för att den irriterande lösa bebismagen vägrar fästa sig på kroppen utan hänger som en säck över linningen. Och när jag rensar garderoben vill jag egentligen slänga allt, men ekonomin tillåter inte inköp av en ny garderob, så det mindre noppiga plaggen hänger kvar tills vidare...

Nu hoppas jag humöret vänder uppåt igen... Uppdaterar listan löpande :)

Uppdatering 16.28

  • Handlade fina presenter till födelsedagsbarnen som fyller helgerna efter varandra (skönt att vara klar i tid)
  • Åt en god lunch - nachotallriksrester
  • Tog en uppfriskande promenad med hela familjen i solskenet (kände mig dock mest irriterad...)
  • Tog en skön dusch (men orkade varken raka benen [som är i stort behov av det] eller scrubba kroppen)
  • Slöar i soffan (men känner mig bitter över att sambon ska sova middag [vem vaknade 6.20 och vem klev ur sängen 11.20?] och jag måste vara vaken)
  • Ska äta kladdkaka ikväll, utrymme finns (men det irriterande dåliga samvetet gör sig påmint...)

 


Kommentarer
Anonym

H A H A! Lite roligt ändå:O)



Jag hatar bebismagen också, den kommer aldrig bli fast, hatar´t!!



Sälj kläderna på loppis, så kanske du kan köpa något nytt och fint för de pengarna:O)



Kram och puss till dig!!

2012-02-10 @ 12:50:32
Mattias

Jag kan ju tycka att det borde framkomma att jag ska jobba natt, annats hade såklart du fått lägga dig o sova ett tag. ;)

2012-02-10 @ 21:09:43
Madde

Usch, vissa dagar är verkligen piss. Det spelar egentligen ingen roll vad man gör eller vad som händer, allt blir bara fel. Själv gråter jag ju för minsta motgång nu känns det som. Lipsill, kuljul.



Hoppas morgondagen blir bättre. På söndag ses vi och snackar igenom veckan som varit. Kram

2012-02-10 @ 22:08:44
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0