En ny stol

Vi har börjat fundera på vad vi ska köpa för bilbarnstol härnäst. Det är inte akut, men det börjar bli dags att fundera på det och börja leta efter någon prisvärd för de är inte billiga. Den här tycker jag verkar vara ett mycket bra alternativ:

 

Det är en Axkid Kidzone och den verkar så himla smidig i och med att det självjusterande bältet, som även justerar nackstödet. Då behöver man aldrig tänka på att ändra höjd och inställningar själv, då växer stolen verkligen med barnet.

 

Ni som har större barn eller som redan har bytt stol. Vad har ni för någon? Vad kan ni rekomendera?


Kommentarer
Marcus

Det var den där stolen och Britax Hi-Way 2 som vi valde mellan när vi köpte våran.

Vi valde att köpa Britax för att den tar minst plats, åtminstone på längden, i bilen och för att den kostade hälften så mycket som Axkid stolen.

Det som jag förstått som den stora fördelen med Axkid är att det med lätthet kan användas tills barnet är ~6 år, så man behöver aldrig köpa en annan stol, förrän det är dags att börja med enklare stol eller kudde. Den är också den förmodligen smalaste stolen på marknaden, men däremot så ska den ta ganska mycket plats på längden.

Vi resonerade lite som så att vi räknar med att skaffa fler barn och då kommer vi ändå bli tvungna att köpa fler stora stolar, så då kanske Lova kan byta upp sig på stol lagom tills nästa unge kan börja använda Britaxen. :)



Vill du ha utlåtande om fler stolar, så har jag en lång för- och nackdels lista över dom flesta modellerna på marknaden. ;)

2012-02-15 @ 17:12:30
Jenny

Jag vill ha alla utlåtanden jag kan få, so shoot!

2012-02-15 @ 17:25:22
URL: http://roligafamiljen.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0