Möblering

I förrgår sa jag lita försiktigt till Darl att jag skulle vilja möblera om i huset, byta lite rum. Typ göra sovrum till kontor, kontor/tv-rum till sovrum och finrummet till Tv-rum. Jag trodde jag skulle behöva starta operation övertalning, men han gick med på det direkt. Igår kallade vi in mormorn att passa Nils medan vi flyttade möbler, det tog några timmar, men nu är alla möbler flyttade.

Nu ska vi (mattias) dra om lite kablar, sen kan vi ställa i ordning kontoret. En soffa blev överflödig, men den köpte brorsan rakt av. Ett soffbord och en tv-bänk blir nog till salu snart, vi ska bara känna efter ett par dagar till. Vi kommer behöva 2 nya skrivbord och kontorsstolar, en ny matta till vardagsrummet, i förlängningen fina stora garderober till sovrummet, kanske en mysig läsfåtölj? och möjligen en ny soffgrupp. Det är så härligt att förnya, det kostar pengar och det är svårt att ha projekt - jag vill få det perfekt direkt, men jag ser fram emot att få bitarna att falla på plats.

Jag kan nu konstatera att vi har ett mycket stort, ljust och luftigt sovrum med stor potential att bli en min oas, att bli ett rum där hela familjen ligger tillsammans i sängen och njuter helgerna. Vi kommer få ett kontor med plats för oss båda, med ordning och reda och sjukt snygga tapeter :), vi har fått ett vardagsrum som lever, som kommer användas dagligen istället för när vi bara får gäster.

Vi har numera att hus som vi lever och bor i till 100%.

Kommentarer
Madde

Det blev superfint.

2011-10-27 @ 22:03:04
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0