Blottas

Är det inte märkligt hur man kan översköljas av känslor. Idag har jag blivit översköljd med ensamhetskänslan. Trots att jag har min familj och stora delar av min släkt i samma stad och en del vänner, så känner jag mig ensam.

Jag tror det är känslan av att inte ha några mammavänner som är värst. Jag hade en bild av att jag skulle träffa mammor på föräldrautbildningen, men där fanns bara 2 st., nu hoppas jag på babymassagen på BVC, men nånting säger mig att jag inte kommer finna några likasinnade där. Har jag valt fel BVC? Borde jag byta? Men vi trivs ju med vår sköterska... Babysång och öppna förskolan, när börjar man med sånt? Jag ogillar att komma själv till nya platser, där kommer min osäkra sida fram, jag blir så blyg eller introvert. Konstigt, jag som (för många) framstår som öppen och oblyg. Jag behöver moraliska stöd :)

Äsch, Nils är 7,5 vecka, det kanske inte är någon brådska. Nils kanske inte har så stort utbyte av andra bebisar än :)


Kommentarer
Madde

Ja, det där med mammavänner kan jag ju tyvärr inte hjälpa till med. Men om man tar bort mamma delen så är jag en vän som mer än gärna umgås med dig och Nils. Jag hoppas du hittar några mammor och bebisar som du kan hänga med på dagarna!

2011-10-04 @ 20:35:27
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/
Elin

Jag finns!!! Vi kan väl ses och jag tror att vi kommer att gå i samma föräldragrupp på bvc. Kolla din mail på fb =)

2011-10-04 @ 20:49:35
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Jennie

Jag förstår hur du känner om det där med andra mammor. Jag hade ungefär samma bild av hur det skulle vara, men det var inte så lätt mitt i sommaren när ingen verksamhet på bvc var öppen och man bor mitt i ingenstans. Men det kommer det där med att umgås med andra. Ju äldre Nils blir desto mer behov kommer han att ha och då kommer det att lösa sig. Man kan gå på babysång och allt möjligt så tidigt man vill! Ännu har ju Nils inget direkt utbyte av det, men det spelar väl ingen roll - du kan ju ha utbyte av att träffa andra! Dra med dig Elin och gå på alla saker ett tag så kommer du hitta andra mammor, jag lovar! Annars får ni komma hit och leka och umgås! :D KRAM!

2011-10-05 @ 06:37:41
Anna - Mamma till Lowa & bebis i magen

Jenny, snart kommer min bebis och jag vill gärna umgås, dricka kaffe, gå promenader m.m :) Vi ska gå på babysång (gjorde det med Lowa och det var såå mysigt och uppskattandes) på Kulturskolan. Tror Lowa var ett par månader när vi började.. kanske runt halvåret eller lite innan.. får kolla när de startar :) kramar.

2011-10-05 @ 10:31:06
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0