Sommarlov

Nu har jag gått på sommarlov, som sedan kommer övergå till mammaledighet. Det innebär att jag inte kommer att jobba på drygt ett år, det kan jag inte ens föreställa mig. Jag har inte haft sommarlov sedan jag gick i 9:an och det är 11 år sedan. Jag har knegat på varenda sommar och nu helt plötsligt ska jag vara ledig en hel sommar. Tanken känns svindlande, lockande och skrämmande. Jag har en vision över hur jag vill att sommaren ska se ut, men något säger mig att det kommer komma en period där jag är så rastlös att jag kommer driva Mattias till vansinne :)

Det här är vad jag vill göra:
  • Baka massor bullar, kakor, matbröd
  • Rensa bland massor av papper och organisera
  • Läsa massor med böcker
  • Njuta i skuggan och ta ett dopp i poolen då och då
  • Umgås med nära och kära
  • Ha grillkvällar med vänner och bekanta
Det bör inte vara en omöjlighet, när det är regn så bakar jag och organiserar. När det är sol så läser jag böcker i skuggan.

Det kändes lite vemodigt idag, att städa ur klassrummet, undanröja alla tecken på att jag huserat där ett helt läsår. Än mer definitivt blev det när jag lämnade tillbaka nycklarna och larmkortet. Imorrn måste jag dock åka ut dit igen, glömde helt att lämna tillbaka en viktig bok. Men det gör ingenting, för då får jag fika en sista gång med kollegorna!


Kommentarer
Madde

Sv: Det är klart att du får smaka på tisdag :-)

2011-06-14 @ 18:56:00
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0