Guntorp

Har spenderat de senaste fyra nätterna och tre dagarna i Guntorp, Slöinge, Halland :) Vi har haft det så himla mysigt och bra. Inte känt att vi gått varandra på nerverna en endaste gång, vilket annars brukar komma smygande efter ett par dagar. Vädret har inte varit det allra bästa, men det har liksom inte gjort något. Jag har njutit i fulla drag av de fina vidderna, ängar och åkrar i flera nyanser av grönt, så långt ögat kan nå. Vi har ätit gott, spelat spel, tittat på film och bara umgåtts. Det var precis vad jag behövde!

Innan vi åkte ner fick vi veta att värdparet skulle gifta sig nästa vår, vilken lycka och vilket romantiskt frieri sen då. Väl nere fick jag även frågan om jag ville göra bruden den äran att vara brudtärna. Inte ett öga torrt, det känns så ärofyllt att få vara brudtärna. Jag ska ta min roll på fullaste allvar och har redan nu börjat googla på vad som förväntas av en tärna. Och det visar sig att den viktigaste uppgiften är att ordna med möhippan och hålla ett tal under middagen. Det känns ju redan nu pirrigt :) Det är inget liiitet bröllop, närmare 80 gäster beräknas närvara...

När vi kom hem idag blev det till att packa upp, veckohandla och sen tog jag faktiskt mitt första dopp i vår lilla pool. Det var riktigt skönt när jag väl kom ner, där kommer jag trivas varma dagar. Luta huvudet mot poolkanten och läsa en bok :) Nu är sängen renbäddad, familjen nyduschad och jag tror vi alla längtar lika mycket efter att få sova i vår egen säng.

När det kommer till graviditeten så klev jag in i vecka 33 idag och jag mår fortfarande bra. Men visst börjar det bli tyngre med magen och jag är tröttare.

Nu ska jag äta vattenmelon och slappa en stund innan sängen kallar.

Kommentarer
Madde

Vilken tur att du har övat på ett litet bröllop nu då, även om du inte var brudtärna. Både möhippa och tal fixade du ju med bravur. Och känner jag dig rätt så kommer du ha läst på om allt som har med brudtärne uppgiften att göra i god tid (du verkar ju redan ha börjat, haha).

2011-06-27 @ 22:37:16
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0