En helt vanlig onsdag

Idag har jag vaknat tidigt, det funkar inte att Mattias jobbar dag. Jag kan verkligen inte somna om efter att hans klocka har ringt. Så förmiddagen ägnade jag åt att tvätta, det är skönt när man kan hänga tvätten ute så det torkar lite snabbare. Idag har det dock varit ett evigt passande då det har varit solsken, skurar, solsken, skurar = fram och tillbaka med tvättställningen.

Jag har bakat kärleksmums, mockarutor, snoddas (kärt barn har många namn). Så nu ligger det en låda i frysen. Det är mitt första bidrag till att fylla frysen med fikabröd inför allt besök som lär vallfärda hit när bebisen är född. Det är riktigt smidigt att göra Långpanne-kakor, det blir många bitar och är lättbakat. Om det är dåligt väder nästa vecka så blir det till att baka massor med bullar, jag har nämligen jäst som måste bli använd.

Jag har även hunnit damma hela huset, så jag bara behöver dammsuga och skura toaletten imorrn. Jag tillhör nämligen den skaran som vill lämna hemmet i toppskick, för att få uppleva den underbara känslan att komma hem till ett nystädat hus, när jag har varit på semester. Det är det värsta jag vet att komma hem till röra och smuts! Imorrn åker vi nämligen till våra älskade vänner i Slöinge (utanför Falkenberg) och ska fira midsommar.

Idag har vi även varit hos barnmorskan, jag följer min kurva alldeles perfekt, bebisen ligger med huvudet neråt men är inte fixerad, hjärtat slog som det skulle, mitt blodtryck håller sig fint, likaså mitt blodsocker. Barnmorskan hade bara positiva saker att säga, så jag gick återigen därifrån på lätta fötter. Det glädjer mig även att hon inte tjatar om vikten, hon peppar mig till att inte tänka på den alls. Och det känns skönt, för hur det än är så gnager det i bakhuvudet så fort jag äter något "olämpligt".

Det här med att vara ledig är ju ett intressant fenomen, jag har nu varit ledig från jobbet i exakt en vecka. Och jag har känt mig ledig EN dag, vad beror det på? Att jag har haft saker på agendan varenda dag, eller att jag inte har legat i soffan en hel dag. Jag vet inte riktigt, men det känns som om jag har haft fullt upp hela tiden. Hoppas på bättring när vi kommer hem, men det är klart, då ska vi väl börja måla fasaden och gräva ur och stenlägga på framsidan... Det tar aldrig slut :)

Men nu ligger jag i soffan med mysbyxor och stödstrumpor på, nu är det vila som gäller!


Kommentarer
Madde

Åh, så fint du skrev till mig om vad jag uppnått i livet. Jag började glatt att skratta för mig själv när du skrev "vin på en tisdag". Herregud, det hade jag förträngt, men det var vardagslyx då. Vad bra livet var då och vad bra det är nu, bara på helt olika sätt. Och det bästa är ju att du fortfarande finns som min vän :-)

2011-06-23 @ 12:33:22
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/
Elin

Skönt att "bara vara" vissa dagar. Gott med allt bakat! Själv kör jag på färdig-mix oftast ;) Chokladpudding var det senaste, ligger i magen sen 1 timma tillbaka!



BB-väskan ja! Ett ständigt prat om den jäkla väskan... =) Men det är ju viktigt att man inte glömmer nåt. Vi glömde strumpor till Julia och tog även bara med en mössa och den mössan tog barnmorskan på direkt när hon föddes så den var blodig och samma skulle hon ju ha att åka hem i, hade vi tänkt... Jag fick tvätta av mössan med vatten och tvål i handfatet på BB =)



Men annars ska jag ta med: plånbok, kamera, mobiler, laddare till de tekniska sakerna, nåt att läsa, mat till pappan (?), dryck, amningslinne och sköna kläder till dig, hygienartiklar (jag funderar på hur det är med handduk till när man ska duscha... lånas det där? minns inte, ta med för säkerhetsskull) och sen lite roligare grejor som kläder till bebisen för hemgång, kanske något gosedjur/filt, MÖSSA =) samt pappagrejorna tex hans kläder och hygienartiklar.



Sök på bb-väska på google så kommer det upp massa listor på hur folk packar, alla vill ju ha med olika. Det närmar sig med stormsteg för er! =) KRAMAR!

2011-06-23 @ 12:47:09
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0