Körsbär

Igår inväntade jag "home-delivery" av körsbär. Budet kom på eftermiddagen med ca 1 kg körsbär som de hade jobbat hårt för att få ihop. Hur de gick tillväga går att läsa hos budet själv. Det känns ju otroligt lyxigt att inte behöva plocka sina egna bär och dessutom få dem levererade till dörren. Jag tackar alla inblandade :)


En sak är säker och det är att körsbär är vackra

Idag har jag tagit rätt på bären, jag bestämde mig för att göra sylt, av den enkla anledningen att det måste vara den godaste sylten som finns. Det blev 2 st större burkar med sylt och jag hoppas jag kommer ha sylten för mig själv, tror inte Mattias är nåt större fan av körsbärssylt...

Kommentarer
Madde

Det var så lite så, vi hade bra kul allihop när vi stod där. Såg nog lite roliga ut :-). Du får hojta till om du vill ha mer, finns massor hos mamma.



Provsmakade min sylt igår och den blev supergod så ikväll blir det pannkaka med körsbärssylt och vispad grädde. Längtar så till vi har vår matkällare, jag ser framför mig hur jag kommer fylla den med syltburkar nästa sommar :-).

2011-07-18 @ 18:05:53
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/
Marcus

Du får komma och plocka, om du vill. Det finns oändligt, typ. ;)

2011-07-18 @ 18:58:50

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0