Varmt i vårat hus

Äntligen kom den, luftvärmepumpen. Som vi har gått och väntat och väntat och väntat :) Det blåser så varmt och skönt, inte låter den en massa heller (som jag var rädd för) och inte var den så ful som jag trodde, den smälter in ganska bra. Nu hoppas jag att vi kommer spara en och annan 100-lapp på elräkningen.

I övrigt har jag haft ett gäng sköna mammor här hemma på frukost. Tanken var att få till en liten gruppbild, men busungarna sov om varandra hela förmiddagen. Det var Nils och tre brudar, han kommer nog bli en riktig tjejtjusare eftersom han bara umgås med (äldre)tjejer (förutom Olle, förstås. Grabbarna grus får hålla ihop).

Nils och Alice

På eftermiddagen skulle jag ta en promenad ner på stan med Nils i vagnen och han bara skrek och grät, vilket inte är vanligt förekommande. Jag stannade till och kikade ner ordentligt och ser då att han kämpar med andningen, då blåste det ju sådant in i vagnen. Bara att vända om hem och hämta locket så blåsten inte nådde ner i vagnen, då somnade han på 2 sekunder. Så då blev det en rejäl promenad, men inte ner på stan.

Nu i afton har jag ätit världens godaste pizza, från den nya lokala pizzerian Pappa Ninmari. Så fräscht och nya smaker, glöm kebabpizzan och välkomna stenungsbakade pizzor. Ingredienser som mozzarella, prosciutto, parma, fräscha räkor, vitlök, ruccola, salami, soltorkade tomater och gorgonzola. Det fanns så många goda alternativ, jag valde en med mozzarella, räkor, vitlök och persilja. Jag ger den 10 av 10 poäng. Den var väl värd varenda krona, för det är inte några 55:- pizzor, det är närmare 100:- klassen.

Det var allt för i dag.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0