Sill i dill, sill i dill...

Började dagen med att läsa tidningen i sängen, mycket bra start på dagen. Därefter tog de sedvanliga morgonbestyren vid och när de var klara bar det av för att veckohandla. Det var jag, Mattias och Nils tillsammans med en hel hög pensionärer :) Men nu är vi reda och har bunkrat upp inför julhelgen, för handla är ju det sista man vill tänka på under helgen.

Därefter för vi till min älskade farmor och farfar. Vi blev bjudna på supergod lunch- kalops och potatis! Mätt och glad så lärde farmor mig att lägga in sill, hennes helt fantastiska sill. Jag är inte något stort fan av sill, men hennes går inte av för hackor. Så nu är jag redo inför påsken, då ska jag lägga in min alldeles egna sill från grunden. Nu hade ju farmor förkokat lagen och det är ju den som gör sillen :)

Nu på kvällningen satt vi vid bordet och åt mat, Nils satt i sin stol och pysslade lite. Efter en stund tittar han på oss, han följde våra händer med blicken, hur de letade sig mot våra munnar. Då bestämde jag att vi skulle göra ett nytt försök med smakportionen. Och det blev succé, han sträckte sig efter skeden, gapade stort och verkligen slukade smakisen. Så imorrn gör vi ytterligare ett försök.

Imorrn blir det julemys för hela slanten, då ska vi till Maria och baka pepparkakor och på kvällen kommer bästa Maddo och myser med mig och Nils, glögg, saffranskaka, pepparkakor och hemgjord "snickers" står på menyn.

Nils nya grej är att bita på sina tår, det gillar han massor. Men han måste få hjälp att få tag på dem, han är lite stel och kommer inte åt helt själv :)


 



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0