Snurr, snurr

Om kvällarna snurrar tankarna kring inredningen i barnrummet, jag har så otroligt svårt att bestämma mig för vilken stil jag vill ha. Och nu när rummet ser ut som det gör (renoveringskaos), så är det svårt att visualisera. Jag vill få klart rummet så jag kan få välja möbler och piffa. Inköpen hittills är lätt räknade, dels för att vi inte har någonstans att förvara sakerna och dels för att den riktiga lusten inte infunnit sig. Och det mina vänner är ju ändå inte likt mig, jag trodde minsann att jag skulle vara färdighandlad vid det här laget :)

Jag har ägnat måååånga timmar till att surfa för att få inspiration. Hittar en tapet som inte produceras längre, hittar en säng som är alldeles för dyr (om jag ska vara realistisk), måste välja färgtema - men vilken färg? Inte för barnsligt, men heller inte för vuxet.

Kan bli stressad över hur mycket det är kvar att göra, samtidigt som det känns som om det är en evighet kvar innan bebisen ska göra entré. Jag skulle vilja att hela huset var "färdigrenoverat" och komplett.

Här får ni en liten lista på sånt jag drömmer om ska vara klart:

  • Barnrummet
  • Hallarna färdigtapetserade
  • Vitmålad trapp
  • Vitmålat tak på gästtoaletten
  • Ny trall på uteplatsen och gärna ett tak
  • Nya plattor på entrésidan
Det är väl inte så jääättemycket begärt ;)

Kommentarer
Madde

Varför inte ett ljust rum med randig tapet/randigt målat på en vägg? Det kan ju den lilla ha i flera år... Men det är ju vara mina tankar :-)

2011-04-14 @ 19:43:21
URL: http://enresagenomlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0