Bröllopshelg

Första långresan med Nils och bilresorna gick hur bra som helst. Han sov nästan hela vägen.

Torsdag eftermiddag när vi ankom brudparet, var det fullt hus och förberedelserna var i fullgång. Fredagen var det fullt ös från tidig morgon till sena natten. Ett tips, gör festprogrammen ett par veckor innan bröllopsdagen. Det är inte någon "hit" när skrivaren strejkar kl.23.00 dagen innan... Men som väl var ordnade det sig på självaste dagen B.

Dagen B var betydligt lugnare, men långt ifrån lugn och avslappnad. Det är en hel del att styra med, men till viss del hänger det nog på hur långt i förväg man tänker på detaljer, framförallt de små detaljerna som att stryka klänningen ;)

När alla i brudföljet äntligen var klädda, var det dags för fotografering (1 h före vigseln...), det blev många bra bilder. Min M är verkligen duktig på att fotografera och borde absolut få/ta betalt. Det ligger mycket arbete och tid bakom bilderna.

Vigseln blev jättefin, trots stormbyar, inte ett öga var torrt. Solisten var helt fantastisk. Solen sken. Alla var somrigt klädda. Glädje. Familjärt. Mycket kramar. 14(!) jättefina och roliga tal. God mat. Smaskig tårta. Fullt ös på kvällen.

Jag kände mig jättefin i klänningen, men dragkedjan skavde precis hela dagen och en av rosorna lossnade. Betalade 850:- hos frisören för något som jag kunnat göra själv, en aningens bitter. Sminket blev skitbra och höll hela dagen/natten, första gången med lösfransar men absolut inte sista.

Jag och brudgummen

 

Tack och go'natt

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0