Här är vi nu

Vi har nu hunnit så långt som till v.21, vi har passerat halva tiden och kan börja räkna ner. Det känns underbart och bra mår jag också, ingen foglossning och illamåendet försvann i v.13. En liten kula har jag fått, kära sambon har gett mig ett nytt smeknamn: Kulan. Vet inte om det är så värst uppskattat... :)

Berättade för kollegorna förra veckan, några hade anat andra blev glatt överraskade. Känns skönt att det inte varit uppenbart. Men vad svårt det har varit att finna det "rätta" tillfället att berätta och hur berättar man? Så här såg det ut förra måndagen i bilen på vägen till jobbet. Kollergorna hämtar upp mig, jag hoppar in i bilen. Följande dialog utspelar sig:

Chauffören: God morgon!
Jag: Morrn morrn.
Chauffören: Hur är läget? Haft en bra skidresa? Nåt du vill berätta om?
Jag: Jo, det är bra. Vi hade det kanon och sen är jag gravid också :D

Där kickade vi igång veckan, kan man säga. Alla gratulerade och verkade genuint glada för min skull, vilket känns skönt. Nu är bara frågan hur man gör med eleverna, ska jag berätta och gå ut med det till föräldrarna? Känns som snacket på byn kommer rulla igång annars, kunde ju bespara dem deras spekulationer.

 

I know nothing...

Kommentarer
Annelie

Kör på att berätta lika rakt på sak som i bilen! Blir nog bäst så! Berätta för barnen så berättar väl de för föräldrarna, annars lär de väl se det förr eller senare :-)

2011-04-11 @ 13:11:56

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0